هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به عواقب کاهش کمک به فلسطینیان
نوشته شده توسط : blpwjob

اقتصاد وابسته به کمک های خارجی تشکیلات خودگردان فلسطینی را با دشواری هایی روبرو است

صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی به کشورهایی که وعده کمک به دولت خودگردان فلسطینی را داده بودند، نسبت به انجام تعهداتشان هشدار داده است.

به گفته این نهاد بین المللی در صورتی که این کمک ها به موقع در اختیار فلسطینیان قرار نگیرد، تشکیلات خودگردان مجبور به قطع حقوق کارکنان بخش عمومی و همچنین بودجه ای خواهد شد که صرف خدمات اجتماعی می شود.

صندوق بین المللی پول در این گزارش که امروز( شنبه ۱۷ مارس) منتشر شده، اعلام کرد که اقتصاد وابسته به کمک های خارجی فلسطینیان وارد "مرحله دشواری" شده و آنها با بحران مالی عمیقی روبرو هستند.

این صندوق همچنین تاکید کرده که کاهش کمک ها از سوی کشورهای غربی و کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس از یک طرف و محدودیت های اعمال شده از سوی اسرائیل بر تجارت فلسطینیان از طرف دیگر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی در این منطقه دامن زده است.

گفته شده این گزارش برای ارائه به نشستی که قرار راست هفته آینده با حضور کشورهای کمک های کننده در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شود، تهیه شده است.

دولت خودگردان فلسطینی برای جبران کسری بودجه اش در سال جاری میلادی که براساس برنامه ریزی های انجام شده به ۱.۱ میلیارد دلار می رسد، به این کمک ها نیازمند است.

این دولت با دریافت بیشترین کمک ها از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی توانایی پرداخت حقوق کارکنان بخش عمومی و هزینه های مربوط به خدمات اجتماعی را خواهد داشت.

اما آمریکا که در صدد احیای مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل است، سال گذشته کمک هایش را به دولت خودگردان کاهش داد.

این تصمیم پس از آن از سوی آمریکا اتخاذ شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به طور یک جانبه درخواست برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را به سازمان ملل متحد ارائه داد.

مقامات فلسطینی می گویند که آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از کمک هایش به آنها را به حال تعلیق درآورده است.

صندوق بین المللی پول گفته است که در سال گذشته میلادی تنها ۸۰۰ میلیون از یک میلیارد دلار کمکی که قرار بود به دولت خودگردان بشود، در اختیار آنها قرار داده شده است.

این نهاد بین المللی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواسته تا طرحی را تهیه کند که بتواند کسری بودجه ناشی از کاهش کمک های خارجی را پوشش دهد.





:: برچسب‌ها: دریاچه , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: